2012. augusztus 6., hétfő

Hétvégi utazás

Hello!

"Kisebb" kimaradás után ismét jelentkezem. Elnézést kérek az elmaradt posztokért, ha valakit érdekeltek volna, de pár napig nem volt internetünk.

Csütörtökön igazából nem történt semmi különös. Továbbfejlesztettem a Virtual Tennis 4 játszási képességeimet a délután folyamán.
Este átmentünk Bray-be vacsorázni. Bray egy kisváros a tenger partján, csupán 20 km-re Dublintól. Van egy nagy domb is, aminek a tetején egy kereszt áll. Úgy volt, hogy mi is felmegyünk oda, de idő hiányában mégsem tettük. Vacsora előtt Andival redeztünk egy kisebb jelenetet, hogy ki mit akar enni, de ez is megoldódott végül. (A Yamamoriban finomabbak voltak a sütik...)
Miután befejeztük az evést, felültünk az óriáskerékre, ami nem is volt olyan magas, de Ferkó így is félt tőle, pláne mikor az egyik férfi megpörgette a kabinunk. XD Szerintem vicces volt...

Pénteken bepakoltunk három napi cuccot az egyik bőröndbe, és indultunk Galway felé. Ez úgy 3-3,5 órás út volt. Galway teljesen más, mint Dublin. Az odavezető úton is látszott, hogy ez már bizony másik országrész. Ferkó szerint Galwayban vannak a legszebb lányok Írországban, és még egy dal is van róla (Aki látta a P.S: I love you-t, annak ismernie kell).

Hát én nem tudom.... Nem vagyok fiú... Annyit megfigyeltem, Dublinban is és itt is, hogy a lányok itt Írországban nem feltétlenül a sovány kategóriába tartoznak (Néhány francia elmondása szerint itt mindenki dagadt, míg Francia országban mindenki sovány)
Ettől függetlenül a központ és a város is nagyon szép. Ferkó szerint Galwaybe sok a diák.
Galway, utcakép
Miután sétáltunk egy kicsit, és sikerült kiállnunk a lap szélességű autókra tervezett parkolóból, elindultunk a szálláshelyünk felé, Kinvarába. Kinvara egy kicsi falu. Viszont van egy szép vára. :D A városközponttól jóval arrébb, kinn a semmi szélén, a keskeny utak végén húzódtunk meg 2 estére. Olyan jó volt friss levegőre és tehénbőgésre kelni. XD A szállásunk amúgy nagyon szép volt. Egy a sok B&B (Bed and Breakfast= Ágy és reggeli) közül. Rajtunk kívül még- Az autók számából ítélve- 3 "család" szállt meg itt. A tulajdonosok nagyon rendesek voltak, szóval minden nagyon jó volt.
szállás
Péntek este még elmentünk a városba vacsorázni (nagyon rendesek voltak a pincérek. Mondtuk, hogy ketten kérünk egy tésztát, és a srác hozott nekem is külön tányért hozzá, sőt másnap is itt ettünk, és a pizza mellé is egyből kaptunk két tányért.)
Vacsora után elmentünk egy pubba, mert este élő jazz zene volt.

Szombaton reggelire az előre megbeszélt Ír reggelit kaptuk (egg, sausage, ham=bacon, valamilyen hús pirítóssal). Volt mellé narancslé, tea, kávé, és valamilyen pici pogácsa méretű, de édeskésebb pékterméket(?). Ezt Ferkó elmondása alapján félbevágva, vajjal megkenve, lekvárral eszik. Minden Ferkó elmondása alapján van. xD
Volt házi rebarbara lekvár, és narancs lekvár is, szóval végre megkóstoltuk azt is. Elég keserű, szóval maradtunk a rebarbaránál...

Úton
Reggeli után ismét egy 2,5 órás autóút következett. A célpont a Cliffs of Moher (Moher sziklái) volt. Ez ma már a világörökség részét képezi (ha jól olvastam), és az egyik leglátogatottabb turistalátványosság. Az Atlanti-óceán mentén elterülő, természetes folyamatokkal létrejött sziklák gyönyörűek. *-* Nagyon fújt a szél, és amikor visszafelé indultuk, az eső is esni kezdett, így tocsogó farmerben siettünk vissza, a fedett központ felé.
Cliffs of Moher
Itt vásároltuk meg ittlétünk folyamán az első szuveníreket.
A sziklák után úgy döntöttünk elmegyünk a közeli strandra, Lahinch-be. Komolyan nem tudok mást írni, mint hogy ez is nagyon szép volt. Itt általában sok a szörfös, most is voltak elegen, pedig nem voltak olyan nagy hullámok.

Lahinch
Andi mindenképpen szeretett volna legalább lábbal az óceánba állni, így feltűrtük a nadrágunkat, és belementünk a vízbe. Persze a végén Ferkó szépen lefröcskölt minket, szóval ismét vizesek voltunk. Este körülbelül 1 órán át szárítottuk a nadrágunk hajszárítóval....
Azért sikerült a tegnapról már ismert pubba visszajutni, ahol most ír zenét játszottak.

Niji *-*
Vasárnap nem siettük el a felkelést, reggeliztünk, összepakoltunk, kijelentkeztünk, majd jöttünk vissza Dublinba. Út közben láttunk egy gyönyörűséges szivárványt is, szóval ismét elmerengtem, hogy hogyan is várhatják el tőlem, hogy kedvenc színt válasszak, mikor mindegyik olyan szép....
Dublinban az első utunk a kisboltba vezetett gyógyszert venni a megfázásomra, miután már kaptam Strepsilst a torkomra korábban.
Este még sétálgattunk egyet a városban, de nagyon sehova nem tudtunk beülni, mert minden pub, klub előtt biztonságiak álltak, és sem én, sem Andi nem vagyunk még 21 évesek. Bár az egyik helyen megpróbálkoztunk bemenni, de Andit megállították, és kérték a személyiét, szóval végül nem sikerült a kísérletünk.
Azonban Ferkó ajánlott egy cseh-szlovák bárt, ahol ismerik őt (megjegyzem itt nem voltak biztonságiak, lehet azért mert elég messze van a központi résztől). Itt minden vasárnap pókereznek. Néha Ferkó is szokott, de most nem állt be. Furcsa volt, hogy nem angolul beszélnek, és így nem értettünk semmit...