2014. február 25., kedd

Én, mint statiszta

Valamennyien biztosan tudjátok, hogy a tavalyi év során több statisztákkal foglalkozó ügynökséghez is beregisztráltam. Minden ott kezdődött, mikor Lina barátnőm elkezdett mesélni nekem saját élményeiről. A Borgias 3. évadában volt statiszta többek között. Nekem erről a forgatásról mesélt a legtöbbet. Teljesen átszellemülve és vágyakozó pillantással hallgattam amit mondd. Én is ki akartam próbálni. A színészet és filmes világ is vonzott, úgy, mint a musicalek. Hát miért ne lehetnék én is statiszta? Milyen jó lenne, ha bepillanthatnék a filmek/sorozatok/reklámok hátterébe. Abba, hogy hogyan is készül el egy-egy jelenet.


2013. Januárjában Lina szólt nekem, hogy az az ügynökség, ahonnan a Borgiasban is volt, most castingot hirdetett a Dracula című sorozathoz (IMDb). Kapva az adandó alkalmon, Februárban, már a tárgyfelvétel utáni szombaton felkerekedtünk, és elindultunk. Persze aznap éppen esett az eső, nálam pedig nem volt esernyő, így a regisztrációs képemen valószínűleg leginkább egy ázott kiskutyára hasonlíthatok, de nem baj. :D 

Aztán csak vártam, vártam és vártam, hátha felhívnak, hogy kellek. Egyszer fel is hívtak. Valaki kiesett, és a helyére kellettem járókelőnek. Röpke 10 másodperc alatt eldöntöttem, hogy habár a második leghosszabb napomról kéne hiányoznom, természetesen ott leszek. Nagyon izgatott voltam aznap reggel. Egyrészt vártam, hogy megtudjam, milyen is egy forgatás, másrészt kicsit féltem, hogy nem ismerek onnan senkit. Reggel még bementem az első órámra, megírni a szokásos heti kanji dolgozatot, majd eljöttem. A forgatás helyszíne az egyetememtől egy köpésnyire volt, így nem kellett messzire mennem. Végül minden jól alakult. Új embereket ismertem meg, akikkel jókat beszélgettem, s habár a nap előrehaladtával egyre éhesebbek voltunk, és már kínunkban nevettünk a kosztüm alatt, remekül éreztem magam. Igaz a cipő nyomta a lábujjam, és elég sokszor újravettük a jelenetet, több szögből is, más-más felállással. Örültem, hogy ott lehettem, és semmi sem érdekelt. Még a túlórát is vállaltam volna, de ránk végül már nem volt szükség. 


A forgatást részletesen nem írom le, mert nagyon hosszú lenne, az én megfogalmazásomban. :D Legyen elég annyi, hogy vagy a kamera előtt kellett elsétálni, vagy a téren beszélgetni. 

Akit egyébként érdekel a sorozat, a nezzsorozatokat.hu oldalon is megtalálható. A 3. részben 9:26-28-ig és 9:36-9:41-ig engem is felfedezhettek. A mustár-sárga pelerin és a nagy karimájú bordós kalap eléggé feltűnő, még ha csak a háttérben suhanok is el, valamint beszélgetek a képernyő jobb oldalán. 


A Draculában sajnos többet nem is voltam. Azóta viszont részt vettem egy telefonreklám forgatáson, egy Axe reklám forgatáson, és a télen a Houdini életéről szóló film forgatásán is voltam kétszer.
Nem mondom, hogy nagyon sokszor voltam már forgatni, de amennyiszer voltam, mindig nagyon jól éreztem magam. Még akkor is, mikor órákon keresztül csak ültünk, és vártunk, hogy történjen valami. Még akkor is mikor már majd lefagytunk az éjszakai forgatáson, de csak le kellett vennünk még a pulcsinkat is, merthogy most nyáron vagyunk egy fesztiválon (Majdnem. :D), vagy éppen csak kezd lehűlni az idő, és hiába van rajtad bundás kabát, mint kosztüm darab, közel sem olyan meleg, mint amilyennek látszik.
Mindenesetre, akit érdekelnek az ilyesfajta dolgok, és nem riad vissza az órákon át tartó várakozástól, a hidegtől, a fájó lábaktól, esetenként viszkető fejtől, amit a kosztümös filmeknél még megvakarni sem tudsz, mert a kalap útban van, vagy tönkre megy a frizurád, amit a fodrászok nagy nehezen megcsináltak, és betekintést szeretne nyerni egy forgatásba, annak csak ajánlani tudom. ^^

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése